onsdag 11. november 2009

Verden er så stor så stor.......

Så har fire av seks valper reist til nye hjem.  Igjen er Varga - som snart skal bli Bergenser - og min første hund - min kjære Morgan.

Hver dag vi har disse to sammen tar vi dem ut på tur.  Masse nye opplevelser får de.  To dager har vi løpt (for disse valpene kan jo ikke gå) de ca tre hundre meterne det er ned til Hundremeterskogen.  

Badeparken her i Langesund har et skogsholt like ved inngangen.  Innimellom har det gått sauer der - men nå er skogen åpen for viltre valper.  Jeg trodde kanskje det ville være vrient å få Varga og Morgan til å gå i samme retning, men der tok jeg feil.  De løper som de var utdannet til å gå i tospann......  såsant Tove og mamma Teddia løper/går foran.

  
Det skal ikke store skogsholtet til for at utrolig mange nye inntrykk strømmer på.



Idag tok vi turen ut mot havet!!  Krogshavna som i sommer var ØDELAGT av oljesøl er nå igjen åpen for oss.  Med tillit til Teddia slapp vi alle tre hundene løs.  Kan tro de LØP - og løp og løp.  Litt hundegodt som belønning hver gang Morgan kom til meg gir grunnlag for trening på innkalling.  


Vi gikk helt ut til havet...  så stakk Varga av  -  men tror du at et langbeint menneske kan ta igjen en ivrig åtte uker veltrent husky, så tar du FEIL....    Godt vi har Teddia :-)


Til slutt idag fikk våre to utforskere være med en bitteliten tur på Kirkekaféen.  Vi satt ute på benkene og lot de som hadde lyst ta en titt på vidundrene.  Lurt at Varga og Morgan får hilse på ulike mennesker!.

Nå sover de søtt under stuebordet, ved Toves bein.  To netter har de sovet fint sammen i buret ved senga vår  (ikke si det til noen, men Morgan fikk sovne under dyna inntil meg - hun hadde jo bittelitt vondt i magen).  

Ingen kommentarer: